Port Arthur - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu Port Arthur - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu

Port Arthur

Door: marinus en dorine

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Dorine

11 December 2014 | Australië, Tasmania

11 December.
Vannacht lekker geslapen op de camping op het schiereiland Port Arthur.
Na een goed ontbijt zijn we naar de voormalige Engelse strafkolonie "Port Arthur" gereden. Port Arthur is een historische stad en van grote betekenis geweest voor de geschiedenis van Tasmanie.
Engeland stichtte hier een strafkolonie (gevangenis) en zond
criminelen uit Engeland hier naar toe. In 1840 woonden meer dan 2000
strafgevangenen, soldaten en overig personeel in Port Arthur.
De rondleiding hier was indrukwekkend evenals de nog bestaande ruines en gebouwen.
Vanmiddag heerlijk gezwommen in de Tasmanzee en nog even in de zon gelegen op een fantastisch wit zandstrand waar kilometers ver niemand te
zien was. Gewoon de camper even aan de kant van de weg gezet en het strand op.
We zijn nu op een camping in Hobart en zijn van plan morgen de stad te verkennen een museum of iets dergelijks te bezoeken en er weer ee mooie dag van te maken.

• 11 December 2014 - 12:28

Theo Meenhuis:

Zo te lezen vermaken jullie zich best hier is het regen hagel harde wind en koud

• 11 December 2014 - 15:57

Frans En Mariet:

Mooie reis veel te zien veel baaien machtig mooi om te vissen lijkt mij.