Wine glass Bay - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu Wine glass Bay - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu

Wine glass Bay

Door: Marinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Dorine

10 December 2014 | Australië, Tasmania

Dinsdag 9 december.
Het weer is goed en we besluiten een cruise te maken over de Tasmanzee o.a. naar de Wineglass Bay. Tegen 10.00 uur stappen we op de boot van wat een fantastische vaart zal worden. Het weer is strak blauw en na ongeveer een uur passeren we Schouten-eiland , net als Tasmanie naar een Nederlander genoemd. We spotten een zeearend ,
Zien het grote nest van een zeearend in een boom op de rotsen en zien af en toe een pelikaan. Na ongeveer 2 1/2 varen zien we een grote groep
zeeleeuwen op een rots zitten. Als de boot de rots nadert glijden verschillende zeeleeuwen het water in en vaart de boot tussen de dieren door.Een geweldig gezicht. Een kwartiertje later zwemt een kolonie dolfijnen met ons mee, springen voor ons uit en duiken onder de boot door. Ongelooflijk hoe snel ze zijn. Een ervaring om nooit te vergeten.
Op de terugweg geeft de boot gas om op tijd terug te zijn, gevolg is dat we ons soms in een soort cake-walk wanen. De boot stijgert af en toe op de golven terwijl er hier en daar wat zijn die zeeziek worden en hun maag ledigen in een uitgereikte papieren spuugzak. Gelukkig hadden wij geen last omdat we bij het inschepen een tabletje tegen zeeziekte hadden ontvangen en ingenomen. Na ruim 4 uur zijn we terug aan land. Geweldig genoten onder prima omstandigheden , prachtige blauwe zee omringd door hoge gekleurde rode rotsen terwijl er bovendien nog een lekkere lunch op het schip geserveerd werd. Hierna terug naar de camping en de dag relaxt afgesloten

• 10 December 2014 - 10:33

J Vloedgraven:

Geweldig geweldig geweldig lijkt me dat, die zeeleeuwen en dolfijnen
    zo dicht bij. Heeeeel jaloers hier, als je dat leest.
    Groetjes JANRIA.

• 10 December 2014 - 13:42

Johan & Nanny:

Hallo luitjes,
    Wat fijn om te horen dat jullie een prachtige tijd beleven bij Igor en Geeke.
    Dolfijnen en zeeleeuwen zie je ook niet iedere dag.
    Wij moeten het hier doen met honden en katten.
    Zo'n trip naar Australië/Tasmanië is heel wat anders dan een fietstochtje langs de Regge.
    Nog een hele fijne tijd daar.

Groetjes van Johan & Nanny

• 10 December 2014 - 18:55

Wim En Lydia :

Wat maken jullie mooie dingen mee, geweldig die Australische natuur he? Geniet nog lekker verder, nog meer mooie foto's maken, super! Groeten uit Hellendoorn

• 10 December 2014 - 21:38

Berthold En Anita:

Ga door met genieten, want voor je het weet sta je weer in het koude Nederland. Ga zo door met het schrijven van jullie reisverhalen, dan kunnen we hier ook meegenieten.

Hier alles oké! Veel plezier nog de komende dagen in Tasmanië.

Groetjes,

BATLIP