Tasmanie. De eerste dagen. - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu Tasmanie. De eerste dagen. - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu

Tasmanie. De eerste dagen.

Door: Marinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Dorine

03 December 2014 | Australië, Tasmania

Hallo Nederlanders,

Hier even weer een berichtje uit het verre land.
Na een paar fantastische dagen in Sydney zijn we vanmorgen vertrokken naar het Australische eiland Tasmanie. We moesten al heel vroeg uit de veren
want de taxi kwam ons al om 0.400 uur ophalen om ons naar het vliegveld te brengen. Om 06.00 ging onze vlucht met Jetstar naar Tasmanie
Ook deze reis ging voorspoedig en om 07.45 uur landen we in Hobart.
We gingen onze camper ophalen en na een uitgebreide uitleg van de
verhuurder gingen een op weg. Igor zat trots als een pauw achter het stuur en onze 1e stop was bij een supermarkt in Hobart. Etenswaren inslaan, een drankje voor de avond en rijden.
We zijn vanmiddag naar een dierenpark geweest, wallebie's gezien, kangeroes gevoerd en de Tasmaanse duivel van nabij bewondert.
Op dit moment zitten we gezellig buiten op een camping op Mount Fields
Nationaal Park. Regelmatig springt er een kangeroe voor onze neus langs en dat is wel heel bizonder.
Het is vandaag 1 december en het weer was vanmorgen wat minder,
Lichte regen, maar dat weerhield ons er niet van om toch een lekkere wandeling te maken in het Mont Field National Park.
Dit was schitterend, geweldige hoge varens, het leken wel palmbomen en
klaterende watervallen. Hier en daar sprongen wallebie's rond met een jonkie in de buidel. Een mooiere natuur is haast niet mogelijk.
Tegen de middag vertrokken we richting Craddle Mountains.

• 03 December 2014 - 15:25

Henny Filart:

Jullie hebben het daar wel naar de zin zo te lezen.
    Lijkt ons geweldig al die Australische dieren te zien en dan ook nog zo dicht langs jullie heen.
    Geniet nog maar fijn van die heerlijke temperatuur daar want hier is het verschrikkelijk koud.
    groetjes

• 03 December 2014 - 16:06

Berthold En Anita:

Dat klinkt al geweldig, en zo te horen genieten jullie volop. We kunnen niet wachten om ook die kant op te gaan, dus flink doorsparen hier. We zijn benieuwd naar het verdere vervolg van jullie avonturen.
    Dikke kus en groetjes van ons.

• 04 December 2014 - 08:00

Bianca Veurink:

Wat mooi om te lezen dat jullie genieten. Fijn weer samen. Nog een hele mooie reis. Geniet ervan
    samen! We blijven jullie volgen.
    groetjes uit Raalte
    Gerrit, Bianca, Nikki en Kevin en Annie en Jos

• 04 December 2014 - 09:57

Willie Filart:

zo te lezen hebben jullie het geweldig naar je zin, en geniet volop. Ben benieuwd naar het volgend reisverslag, we blijven jullie volgen.
    Groetjes uit de kruidenwijk
    willie / sophie