Reis vervolg naar oost Tasmanie - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu Reis vervolg naar oost Tasmanie - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu

Reis vervolg naar oost Tasmanie

Door: Marinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Dorine

06 December 2014 | Australië, Tasmania

Vrjjdag 5 december.
Vandaag een rustige dag. Vanmorgen lekker ontbeten in de camper en daarna vertrokken uit de Cradle Moutains richting Devonport.
Op een bankje aan de baai in Devonport een lekker bananenbroodje gegeten.

Heerlijk hierna koers gezet naar Port Sorel en van daaruit naar het
Narawntapu National Park. Op een stille camping aan de uitloper van de oceaan hebben de camper neergezet. Het wemelde hier van de wallibies en kangeroes. We mochten ook hier weer een kampvuur aanmaken.
We stonden pal aan het water dus even een duik in het zeewater was heel
lekker. Opgefrist het kampvuur aanmaken, buiten het eten klaargemaakt, drankje er bij en genieten onder toekijkende ogen van wallibies en meeuwen. Tegen 22.00 uur voldaan het bed opgezocht.

Zaterdag 6 december.
Vanmorgen al om 06.30 uur opgestaan omdat we nogal een stevige reisdag
voor de wielen hadden. Geeke en Igor konden de moed nog opbrengen om
eerst nog even een flinke duik in zee te nemen, maar daar hadden Dorine en ik even nog geen zin in. Na het ontbijt vertrokken we naar Launceton, de op 1 na grootste stad van Tasmanie. Daar even rond gebangerd op de markt, een lekker kopje koffie gedronken en onze reis verder vervolgd via Devonport naar de oostkust. Ons doel was St.Helens oftewel De Bay of Fire.
Tegen 18.00 uur bereikten we de camping en hebben we een mooie plek opgezocht.

• 06 December 2014 - 11:24

Ria Vloedgraven:

Geweldig om te lezen wat jullie daar allemaal zien.
    Wallibies en kangoeroes zo maar om je heen, dat
    is heel wat anders dan koeien schapen en paarden enz.
    Geniet er van met z,n allen.
    Hier gisteravond pakjesavond gehad, ook gezellig.
    Groetjes JANRIA.

• 06 December 2014 - 15:08

Frans En Mariet:

Geweldig wat een reis ik ben wel jaloers volgens Mariet zijn jullie bofkonten dat Igor en Geeke daar wonen anders hadden jullie deze reis niet gemaakt.
    Graag zo doorgaan met het verslag van de reis dan kan ik jullie volgen op de kaart.

Groeten F en M

• 06 December 2014 - 23:08

Harry Filart:

Dit is natuurlijk wel iets anders dan de mountains rondom Heldern, de bridge over de Regge, de Hulsen prairie en het Dokters Wood. De valley bij het Ravijn in Nijverdal kan daar ook niet aan tippen. Marinus en Dorinne blijf vooral genieten en pas goed op mekaar. Doe Igor en Geeke de groeten.

Harry

• 08 December 2014 - 20:33

De Kokkies Uut Heldern:

Hallo luitjes.

Hoe gaat het in dat verre vreemde land? Alles goed met ieder van jullie?
    Hier is alles goed.
    Jullie hebben het geweldig mooi volgens de berichten.
    Het is ook een fantastische reis, zo zie je nog eens wat van de wereld.
    Geniet vooral van elkaar.
    Groet voor jullie allen.
    De Kokkies uut Heldern.