Cradle Mountains - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu Cradle Mountains - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu

Cradle Mountains

Door: Marinus

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Dorine

05 December 2014 | Australië, Tasmania

Hallo Vrienden,
We hebben maar af en toe Wifi, dus vaak geen contact.
Het is hier nu donderdag 4 december 15.40 uur. We zijn zojuist teruggekeerd van een wandeling dooinr de Cradle Mountains , het grootste natuurgebied van Tasmanie. Dinsdag zijn we vertrokken richting de Cradle Mountains.
Dinsdagavond geslapen op een natuurcamping in Zeehan. We waren de enige campinggasten, dus alles was voor ons alleen. We mochten een kampvuur maken en dat ging geweldig. Lekker eten in de open lucht, drankje erbij en vuurtje fikken. Geweldig. We voelden ons als waren we opnieuw in onze jeugdjaren. Woensdagmorgen het mijnmuseum in zeehan bezocht en tegen de middag richting Cradle valley gereden.
Tegen 17.00 uur waren we daar en een camping opgezocht wat prima lukte. 's-avonds op tijd naar bed en 's-morgens vroeg opstaan.
Vandaag een tocht door de Cradle Mountains gemaakt. Een wandeltocht van ca. 3 uur langs het Dove Lake Circuit. Het had vannacht nogal hard
geregend en het was nog niet helemaal droog maar we zijn toch op pad gegaan. Rugzak mee broodjes en drinken mee en stappen. Na een tijdje werd het droog en we genoten van een werkelijk schitterende tocht.
Mooier kan de natuur niet zijn. Smalle slingerpaadjes, omringd door prachtig bloeiende bloemen in allerlei kleuren, hier en daar palmbomen tussendoor en soms een geweldige waterval. Gelukkig gaat het tot nu toe bovenverwachting goed met mijn knie/voet.
Vanavond slapen we nog 1 nacht op deze camping en gaan morgen weer verder.

• 05 December 2014 - 09:52

Paula Lorkeers:

Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Veel plezier nog.
    Groetjes, Lorks6

• 05 December 2014 - 12:27

Wim En Lydia:

4 jonge lui bij het kampvuur, dat is heerlijk vakantie vieren! Mooi dat de benen het goed volhouden! Als de wifi nu wat sneller zou zijn en de regen wat minder, zou het beter zijn (deze reactie plaatsen kost me meer dan een kwartier tijd, even voor het idee). Laat staan een foto plaatsen, maar beter 1 dan geen! Geniet er van verder, we blijven jullie volgen! Groeten vanaf een frisse Great Ocean Road. Wim en Lydia

• 05 December 2014 - 14:59

Karel Meenhuis En Lida Meenhuis:

Hallo Marinus' Dorien en jongelui
    Even reageren op jullie reis zo te horen vermaken jullieje primaveel wandelen in de prachtige natuur en in de avond bij het kampvuur wel romantiek.
    Pas op dat je het been niet te veel belast anders kom je na de reis in de ziektewet
    We wensen jullie allemaal nog veel plezier en geniet er van
    Groetjes Karel en lida

• 06 December 2014 - 09:31

Berthold En Anita:

Hallo allevier,

Pa en ma; mooi dat jullie je nu na 1,5 week in Autralië/Tasmanië weer twintigers voelen, dus jullie komen herboren terug naar Nederland.
    Drie uur wandelen door de natuur met de Hollandse slepstokk'n, fantastisch.
    Geniet met elkaar van het vervolg van deze reis! Goed weekend alavast
    Groeten,

Anita. Berthold, Tara, Lars, Imme en Pien