Reis Australie/Tasmanie - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu Reis Australie/Tasmanie - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu

Reis Australie/Tasmanie

Door: Marinus en Dorine

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Dorine

27 December 2014 | Australië, Tasmania

Het is nu Zondag 28 december 2014.

wij hopen dat iedereen een hele fijne Kerst heeft gehad, ondanks dat de weersomstandigheden niet helemaal hebben meegewerkt. Geen mooie witte sneeuwlaag en helder vriesweer maar wie weet komt dat binnenkorrt.
De Kerstdagen hier zijn heel anders. Je hebt haast niet het idee dat het Kerstmis is. In de winkels is sporadisch Kerstversiering aangebracht en op straat merk je bijna niets.
De 1e Kersstdag zijn we naar de mis geweest in de St. Marys Cathedral waar de mis werd opgedragen door de Aartsbisschop van Sydney. De kerk zal wel helemaal vol em het was een plechtige gezongen mis met een soort Knapenkoor alss muzikale omlijsting
Alleen verstonden we lang niet alles omdat het meeste in het Engels/Australisch werd gedaan, ook de gezangen.
St. Marys Cathedral is wel een indrukwekkende kerk, gelegen in een prachtig park. Je ziet ook heel veel mensen met een korte broek aan in de kerk en dat is wel even iets anders dan een dikke winterjas.
Afgelopen week hebben we ook weer verschillende uitstapjes gemaakt in Sydney. De stad is zo groot en mooi dat je echt alles in een paar weken niet kunt zien.
Tweede Kerstdag hebben we geluncht in de wijk Watsons Bay wat ook aan de kust ligt. Heerlijk gegeten en hier kwam ook de beroemde zeilrace Sydney-Hobart voorbij. Dit is één van de grrootste en zwaarste zeeilraces ter wereld.
Gistermiddag hebben we gesnorkeld in een ander baai in Sydney.
Een aparte ervaring maar heel leuk. Je ziet de vissen onder je door zwemmen.
Al met al schiet onze reis al aardig op. Deze week is alweer de laatste in Sydney en er is nog zoveel te zien.

Groeten van ons allemaal.

• 27 December 2014 - 23:47

Ria Vloedgraven:

Wij hebben de kerstdagen ook weer gehad, gezellig lekker gegeten en gedronken.
    Vandaag sneeuw in Nederland, in Brabant en Limburg, en hier niks.
    Nog heel veel plezier deze week.
    Groetjes JANRIA.

• 28 December 2014 - 22:19

H Lorkeers:

De kerst is al weer voorbij Geen sneeuw Vanmorgen weer lekker getraind. Volgende week Marines? ook weer aanwezig zo te horen veel conditie opgebouwd.De groeten uit Hellendoorn en geniet er nog een week van Groetjes Hennie Dini.

• 28 December 2014 - 22:38

Lydia En Wim:

Geweldig dat jullie het super hebben in Sydney. Geniet nog maar lekker van de komende dagen.

Groetjes Lydia en Wim

• 29 December 2014 - 17:18

Hennyfilart:

Hier weer heerlijk genoten van de kerstdagen.Na de kerstdagen de hele familie last gehad van een eendags buikgriepje maar we zijn er weer.
    Hier was het vanmorgen super glad en zijn er alweer de nodige val partijen geweest.
    Genieten jullie nog maar een een weekje van het mooie weer en jullie samenzijn met Igor en Geeke.

gr Henny en Marian

• 31 December 2014 - 14:38

Johan & Nanny:

Hier nog even een kort berichtje uit Hellendoorn 2014.
    Het is hier 14.30 uur oudjaarsdag 31 december 2014 en de zon schijnt (af en toe).
    Bij jullie is het jaar 2015 inmiddels al begonnen met veel en mooi vuurwerk?
    Wij wensen jullie en de kids een heel fijne en goede jaarwisseling toe.
    Dat 2015 voorspoedig mag verlopen voor iedereen, ook voor het a.s. ouderpaar Igor & Geeke.
    Jullie vakantie zit er bijna op.
    Alvast een goede thuisreis gewenst (niet alle vliegtuigen vallen uit de lucht hoor).
    Tot spoedig weerzien.

Groetjes van Johan & Nanny

• 01 Januari 2015 - 10:35

Hennyfilart.:

Vanaf hier nog een goed en gezond 2015 voor jullie allemaal.
    Ja de heerlijke weken zitten er bijna op en moeten jullie weer terug naar dat koude kikkerlandje.
    We wensen jullie een goede terugreis.

gr Henny en Marian