Reis Australie/Tasmanie - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu Reis Australie/Tasmanie - Reisverslag uit Tasmania, Australië van Marinus & Dorine Filart - WaarBenJij.nu

Reis Australie/Tasmanie

Door: Marinus en Dorine

Blijf op de hoogte en volg Marinus & Dorine

17 December 2014 | Australië, Tasmania

Hier weer een berichtje uit Australie. Het is hier inmiddels woensdag 17 december.
Afgelopen zondag zijn we met Geeke en Igor met de bus naar het Sydney Operahaus en de Harbour-bridge geweest. Het was voor ons belangrijk om
met de bus te gaan omdat Geeke en Igor deze week moeten werken en wij dus op ons zelf zijn aangewezen en wij zo konden ervaren hoe het gaat met het busvervoer in Sydney. Nou dat gaat prima.
Het Operahaus is geweldig en veel groter dan je vanaf de foto's etc. verwacht. De Harbour-bridge viel mij eigenlijk wel wat tegen maar hij schijnt de grootste in zijn soort te zijn en daarom wereldwijd beroemd. Er heerste een gigantische drukte bij de brug en het operahous, te vergelijkeen met de "schapenmarkt" in Hellendoorn, maar dan veel groter. Het barst er werkelijk van de terrassen en heel Sydney schijnt daar buiten te eten en te borrelen.
Heel gezellig.
Maandag en dinsdag hebben Dorine en ik de kust van Bondi Beach verkend.
Een prachtige kust met veel hoogteverschil, maar er loopt een zeer goed te wandelen pad langs met goede en veilige paden en trappen.
Langs de wat gevaarlijker stukken loopt en reling en overal zijn strandjes waar je heerlijk kunt zonnen en/of zwemmen.
Vandaag zijn we naar het Manly-strand in Sydney geweest. Manly is een grote wijk in het Noorden van Sydney. We moesten eerst een half uur met de bus en daarna nog een half uur met de ferry-boot. Maar wie reist leert van alles kennen en dus met de ferry ging ook prima. Manly is eigenlijk wat strand betreft een concurrent van Bondi-Beach en dat bleek wel. Ook en prachtige omgeving, mooi strand, heel veel souvenir-winkels en eetgelegenheden. Weer een heel mooie dag voor ons onder prima weers-omstandigheden, zonnig en lekker warm.
Het koude Nederland hoeft voor ons even niet.
Vanavond maar weer eens kijken wat we morgen gaan doen maar dat
gaat ook wel weer lukken want we hebben onze adviseurs bij de hand.

Groeten van ons allemaal.

• 17 December 2014 - 10:12

Ellen Vloedgraven:

Zo te lezen vermaken jullie je prima!
    Geniet ervan samen!

Groeten Yvo en Ellen

• 17 December 2014 - 11:29

Hennie En Dini Lorkeers:

Goede morgen uit het regenachtige Hellendoorn hier is verder alles goed Ik lees dat het daar mooi weer is en mooie stranden. Geniet ervan want de tijd vliegt voorbij. Groeten uit Hellendoorn. Hennie. Dini.

• 17 December 2014 - 12:19

Frans En Mariet:

Hallo vakantiegangers al lekker bruin door het mooie weer daar, het is hier net als in Hellendoorn
    kletsnat. Vanmiddag verjaardag van Jasper dus we zitten binnen.
    Verder alles goed daar, hier wel op het weer na.
    Groeten F en M en nog veel plezier.

• 17 December 2014 - 13:01

Wim En Lydia :

Leuk dat jullie je zo vermaken daar! Wij willen jullie temperaturen ook graag hier. Hebben jullue het heerlijke ijs van Messina geproefd? Op loopafstand en super lekker! Ook de Botanische tuinen vonden wij mooi, is weer met de bus, maar daar hebben jullie nu ervaring mee. Geniet ze verder, groetjes Wim en Lydia